جمعه، 30 شهریور 1403

انتخابات شورا و هیات بازرسان استان‌ها ۲۷ بهمن‌ برگزار می‌شود/ اصلاح فرآیند صدور پروانه فعالیت

937
1402/08/22 | 22:34

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: انتخابات شورا و هیات بازرسان استان ها ۲۷ بهمن‌، و انتخابات دوره ششم شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان، ۶ ماه پیش از اتمام دوره پنجم برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان و استادان رشته روانشناسی و مشاوره با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، دوشنبه ۲۲ آبان‌ در سالن همایش‌های شهید سردار قاسم سلیمانی دانشگاه تهران، برگزار شد.
در این نشست دکتر علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، دکتر پرویز آزاد فلاح معاون آموزشی و پژوهشی و دکتر مهدی زارع معاون امور استان‌ها به همراه استادان دکتر غلامعلی افروز، دکتر حسن احدی، دکتر بهروز بیرشک، دکتر فریبرز درتاج، دکتر عباسعلی اللهیاری، دکتر احمد به پژوه، دکتر رقیه موسوی و سایر صاحب‌نظران حوزه روانشناسی و مشاوره کشور حضور داشتند.
دکتر فتحی آشتیانی در ابتدای این نشست، ضمن تقدیر از روسا، اعضای شورا و معاونان سابق سازمان، گزارشی از فعالیت دو ماه اخیر مجموعه ارائه داد و اظهار کرد: افراد برجسته ای را برای هر معاونت قرار داده و معاونت‌های کمیسیون و آموزش را به دلایلی همچون کم شدن دایره ارتباطی ادغام کردیم. همچنین در صدد اصلاح قوانین سازمان به دلیل نقایصی که در آن وجود دارد، هستیم.
وی افزود: فرایندهای پیشین صدور پروانه با توجه به ترافیک مشهود متقاضیان در نوبت اخذ پروانه، مورد اصلاح قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد آزمون صلاحیت حرفه‌ای، توسط سازمان سنجش برگزار شود. در ادامه، پذیرفته شدگان آزمون در مصاحبه روانشناختی شرکت خواهند کرد و در یک دوره کوتاه فشرده این مصاحبه انجام و سپس پروانه صادر می‌شود.
رئیس سازمان نظام روانشاسی و مشاوره کشور با اشاره به برگزاری انتخابات شورا و هیات بازرسان استان‌ها در ۲۷ بهمن‌، از برگزاری مجمع عمومی در شهریور سال آینده خبر داد و افزود: انتخابات دوره ششم شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نیز، ۶ ماه پیش از اتمام دوره پنجم برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه موضوع بیمه‌ سلامت روان با وجود پیگیری‌های روسای پیشین به وضعیت فعلی منتهی شده و مجموعه جدید نیز به صورت جدی این موضوع را از مسئولان مطالبه خواهند کرد گفت: رایزنی‌های لازم با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین صدا و سیما برای ارتقای سلامت روان جامعه و کارآمدی روانشناسان و مشاوران صورت گرفته با این هدف که سیمای سلامت روان جامعه به درستی ترسیم شود.
دکتر فتحی آشتیانی با تاکید بر اینکه تا پایان دوره فعالیت خود در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ارتباط مستمری با پیشکسوتان و صاحب‌نظران خواهیم داشت عنوان کرد: قطعا مجموعه سازمان به مشورت این عزیزان نیاز دارد و از نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها استفاده خواهیم کرد.
رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در پایان خاطرنشان کرد: سه هدف قانون صیانت از حقوق روان‌شناسان، صیانت از حقوق مراجعان و ارتقای سطح دانش روان‌شناسان را مد نظر قرار خواهیم داد.
در ادامه، دکتر آزاد فلاح معاون آموزش و پژوهش و دکتر زارع معاون استان‌ها به تشریح برنامه‌ها و اهداف خود پرداختند و سپس استادان محترم دکتر افروز، دکتر الهیاری، دکتر به پژوه، دکتر صفاری نیا، دکتر موسوی، دکتر واعظ موسوی، دکتر علی‌پور، دکتر ارشدی و جمع دیگری از صاحب‌نظران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

کلیه حقوق متعلق به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می باشد.