پنج شنبه، 29 شهریور 1403

معاون امور استانهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:

انتخابات شورای استانهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بهمن ماه برگزار می شود

1718
1402/08/27 | 14:58

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره؛؛ دکتر مهدی زارع معاون امور استانهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نشست هم اندیشی پیشکسوتان و استادان روانشناسی درباره برنامه‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به عموم مردم در تمام نقاط مستلزم این است که تشکیلاتی در استان‌ها داشته باشیم.

وی افزود: اکنون با توسعه نظام آموزش عالی در این کشور، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در استان‌ها پرچمدار خدمات روانشناسی و مشاوره هستند. آنها نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و خودشان هم پرشور و جهادی مشغول به کار هستند.

معاون امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: نخستین ماموریت معاونت امور استانهای سازمان برگزاری انتخابات است که قرار است 27 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. جدول و تقویم آن تنظیم شده و از هفته بعد به طور عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه 17 برنامه برای معاونت امور استان‌ها تنظیم شده است، ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و ارتباطات بین سازمانی و سیستمی مد نظر است. به ارتباط با شهرداری‌ها، استانداری‌ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و تمام ارگان‌هایی نیاز داریم که خدمات روانشناسی و مشاوره را ارائه می‌کنند. باید در تعامل باشیم و جریان هم‌افزایی در کشور جهت بهبود خدمات روانشناسی و مشاوره برای عموم جامعه ایجاد کنیم.

معاون امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تأکید کرد: در حال حاضر در معاونت امور استان‌ها به واسطه وسعت کار، مسیر سختی پیش رو است. اکنون 30 استان داریم که همگی شورای استانی دارند و قرار است انتخابات در آنها برگزار شود. نیاز است تشکیلات و رویه‌های آنها بازتعریف شده و ارتباطات آنها با سایر معاونت‌ها و بیرون از شورا تعریف و بازبینی شود.

زارع در پایان گفت: تأکید بر عدالت و نگاه عدالت‌محوری در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره؛ هم به آحاد و هم به اعضای صنف مد نظر ما است. عضوی که در شهرستان حضور دارد مانند فردی که در تهران، خدمات مشاوره ارائه می‌کند، باید بتواند از امکانات، شرایط و رویه‌هایی که سازمان برای او در نظر گرفته استفاده کند.

نشست هم اندیشی پیشکسوتان و استادان روانشناسی و مشاوره با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در سالن همایش شهید سردار قاسم سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

کلیه حقوق متعلق به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می باشد.