جمعه، 30 شهریور 1403

اخبار ویژه انتخابات شورای استان‌ها ۱۲

اطلاعیه/شیوه‌نامه تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

1791
1402/11/20 | 9:53

هیات اجرایی مرکزی انتخابات شورای استانها، شیوه‌نامه تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، هیات اجرایی مرکزی انتخابات، شیوه نامه تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی را منتشر کرد.

زمان و مکان تبلیغات

1. محدوده زمانی مجاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی عضویت در شوراهای استانی از زمان انتشار فهرست نهایی نامزدها تا 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای یعنی ساعت 24 روز 25 بهمن ماه 1402 پایان می یابد.

2.مکان تبلیغات هر یک از نامزدها در استان محل داوطلبی خود است.

مصادیق مجاز در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی

1. استفاده از عکس، تراکت، رزومه و بروشور تبلیغاتی بلامانع است.

2. تبلیغ مشترک نامزدهای یک استان بلامانع است.

3. روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره موظف است اسامی نامزدهای نهایی انتخابات شوراهای استانی را پس ازتایید هیات نظارت مرکزی و دریافت از هیات اجرایی مرکزی بر روی سایت و کانالهای رسمی مجازی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره قرار دهد.

4. داوطلبان می توانند با مشارکت یکدیگر گروه انتخاباتی تشکیل داده و با یک نام مشخص، فهرست انتخاباتی ارائه دهند.

5. تشکلهای حرفه ای اعم از انجمنهای علمی و کانونهای روان شناسی و مشاوره می توانند با نام و نشانی خود داوطلبانی را معرفی نموده و فهرست انتخاباتی خود را در زمان مجاز تبلیغات انتشار دهند.

6. هرگونه اعلام انصراف نامزدها و انتشار آن در رسانه ها پس از تایید هیات اجرایی مرکزی مجاز است.

7. رعایت موازین اسلامی در تمام متون، تصاویر، محتوا و تبلیغات انتشار داده شده اجباری و لازم الاجرا است.

مصادیق غیر مجاز در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی

1. اعضای هیات نظارت و اجرایی انتخابات، کارکنان سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در فرایند انتخابات موظفند بی طرفی کامل خود را خفظ نمایند و نمی توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و طرفداران آنها اقدام یا اظهار نظر کنند.

2. اعضای فعلی شوراهای استانی درصورتیکه نامزد انتخابات باشند اجازه ندارند تبلیغات خود یا گروه انتخاباتی که در آن عضو هستند را در سایت ها یا کانالهای مجازی رسمی متعلق به شورای استانی محل داوطلبی قرار دهند.

3. شوراهای استانی مجاز به انتشار هیچ گونه مطلب، یادداشت، مقاله و خبر از داوطلبان انتخاباتی در دوره انتخابات نمی باشند لکن اطلاع رسانی گسترده در خصوص انتخابات با حفظ بی طرفی در سایتها، کانالها و نشریات مربوط بلامانع است.

4. انتشار هر گونه آگهی یا مطلبی برعلیه داوطلبان یا اعضای هیات نظارت و اجرایی تخلف بوده و از طریق مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود.

5. نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها مجاز به تبلیغ علیه سایر نامزدها نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود یا داوطلب مورد نظرشان را معرفی نمایند و هرگونه اقدام سلبی یا هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی درفضای سایبری، مجازی و مخابراتی غیرمجاز بوده و قابل پیگرد قانونی از مراجع ذیصلاح خواهد بود.

6. سوء استفاده از نام و نشان سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و سایر سازمانها و ارگانهای دولتی برای درج در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

7. استفاده از عناوین علمی بدون مدرک تحصیلی دارای اعتبار مجاز نیست.

8. استفاده از امکانات دستگاه های اجرایی و دولتی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها برای نامزدها و طرفداران آنها غیرمجاز است.

9. اعضای هیات نظارت و اجرایی، کارکنان سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در فرایند انتخابات موظفند بی طرفی کامل خود را خفظ نمایند و نمی توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و طرفداران آنها اقدام یا اظهار نظر نمایند.

10. نامزدها و هواداران آنها مجاز به نوشتن یا اظهار نظر خلاف واقع و نشر اکاذیب از نتایج بررسی صلاحیت ها، شمارش آراء، ادعاهای بی اساس در خصوص تقلب در انتخابات، مخدوش بودن انتخابات و توقف انتخابات نیستند و در صورت تخلف، متخلفین به هیات نظارت و مراجع دیصلاح معرفی خواهند شد.

پایان پیام/

کلیه حقوق متعلق به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می باشد.