سه شنبه، 27 شهریور 1403

ارائه گزارش وضعیت سلامت روان کشور به رئیس جمهور، توسط رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

670
1403/06/10 | 22:23

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، یکصدونهمین مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی ایران با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای مجمع عمومی، روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران به تشریح حوزه سلامت روان در کشور پرداخت.

دکتر فتحی آشتیانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه سلامت روانی در کشور گفت: درصد قابل توجهی از افراد در جامعه نیازمند خدمات سلامت روانی هستند، اما در طی ۴ دهه گذشته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمتر به این موضوع پرداخته شده است. بی توجهی به سلامت روانی و اجتماعی بطور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت جسمانی از یک سو و بر اقتصاد خانواده و جامعه از سوی ديگر تاثیر می گذارد.

دکتر فتحی آشتیانی افزود براساس بررسی بعمل آمده و در مقایسه با سایر کشورها، به ازای هر ۱۰۰۰ خانوار حداقل به ۵ روانشناس کارآمد و حرفه ای نیازمندیم و با رویکرد سلامت محوری بجای رویکرد بیمار محوری، پیشنهاد راه اندازی روانشناس خانواده در ساختار سلامت کشور را داریم تا روانشناس بتواند در کنار خانواده در چرخه زندگی از قبل از تولد تا آخرین روزهای حیات دنیوی، نقش ایفا کند.



کلیه حقوق متعلق به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می باشد.